Author Archives: Pesach Benson

wapothumb

Ignoring 2 Key Points, WashPost Slams NGO-Funding Bill

A Washington Post staff-ed slamas the Knesset’s discussion on restricting foreign funding for NGOs. But it overlooks two key points. First, the Post writes: There is, however, nothing nefarious about public organizations in a democratic country receiving support from other democracies. The NGO funders are not enemies of Israel, and the groups themselves are not trying

The Scotsman’s Deep Freeze

In The Scotsman, correspondent Ben Lynfield analyzes the unity talks. This throwaway sentence was very dodgy: The right-wing government of prime minister Benjamin Netanyahu has responded to the Palestinian pre-condition that it freeze settlement construction with the biggest Jewish settlement drive in years in East Jerusalem, the area Palestinians claim as the capital of their

Media Advisor Sought

Head of rogue Islamic state seeks media advisor. Candidates must have good sense of Islamic decency and common sense not to suggest in interviews with reformist newspapers that the chador originated in 19th century Paris. The successful candidate will have an understanding of topics such as Zionist conspiracies, “civilian” nuclear technology, creative censorship editing skills, the

MLKthumb

Media Cheat Sheet 11/20/2011

Everything you need to know about this weekend’s coverage of Israel and the Mideast. The Israel-Iran rivalry managed to take a back seat to the Syrian uprising and Palestinian unity developments. And just why is the Swedish government funding a NGO brochure accusing Israel of ethnic cleansing and apartheid? Peace Process • A Palestinian culture

PGSthumb

Sweden Funds NGO’s Anti-Israel Brochure

While the Israeli govt is bowing to foreign pressure and freezing legislation that would cap foreign donations to NGOs, it emerges that Sweden financed an ugly booklet, “Colonialism and Apartheid – the Israeli occupation in Palestine.” YNet News writes: According to the report, the Swedish government transferred NIS 390,000 (roughly $104,600), under the guise of

“The Call Which Ended My Relationship With Press TV”

Jody Sabral blows the lid on her former employers, Press TV, and their handling of the Syrian uprising. Press TV is an official Iranian news channel, and Sabral says her bosses are deliberately suppressing news from Syria and serving as nothing but the mullahs’ mouthpiece. Thumbs up to Sabral, who writes: My four-year relationship ended

BarakRoseThumb

Media Cheat Sheet 11/17/2011

Everything you need to know about today’s coverage of Israel and the Mideast. Ehud Barak’s in hot water over Iranian nukes, Suha Arafat trots out her daughter for a charm offensive, and what’s with Benetton’s new ad campaign? Iranian Atomic Urgency • Wow. The Times of London reports that members of Iran’s Revolutionary Guards are

smoochthumb

Puckering Up for Peace?

No, this isn’t some kiss-and-tell PaliLeaks photo. It’s part of a Benetton ad campaign featuring world leaders lip locked. According AdAge, The Economist, New York Magazine, and Newsweek, among others, will be publishing the ads later this month, though other publications have given a tight-lipped refusal. I’ll be tongue tied if Abbas just embraces peace instead of

Top