Backspin articles

New BBC Watch report

BBC Watch has released its fourth comprehensive report on BBC coverage of the Mideast conflict. This time, Trevor Asserson and Cassie Williams analyzed all documentary programs broadcast by BBC from late 2000 to June 2004. Their principal findings: the BBC is running a ‘campaign to vilify Israel,’ broadcasting a documentary critical of Israel every 2-3

NY Times calls for Arafat’s resignation

In an editorial published today — ‘The Arafat Problem’ — the New York Times calls for Yassir Arafat to quit: It’s been the misfortune of the Palestinian people to be stuck with Yasir Arafat as their founding father, a leader who has failed to make the transition from romantic revolutionary to statesman. All he seems

Israel’s friends in the Pacific

Why is it that Micronesia and the Marshall Islands are always among the tiny minority of Israel supporters at the UN (as they were at Tuesday’s vote)? Totally Jewish did some investigating:

Arafat to journalists: ‘Toe the line!’

An addendum to our communique today on Yassir Arafat’s seeming collapse: The Toronto Globe and Mail reports that Arafat has issued “a warning to Palestinian journalists to cease all coverage of the kind of street protests that rocked the Gaza Strip and some West Bank cities last weekend”: Reporters have also been threatened with severe

Throwing the Book at Arafat

Yasser Arafat has been dealing with deteriorating security in Gaza, calls for reform, even charges that he’s obstructing an investigation of the murder of three Americans. Now, “Missing Peace,” a new book by former US Mideast envoy Dennis Ross squarely blames Arafat for the failure of the Camp David II talks. Ross, according to this

Arab Propaganda Coup

Richard Eisendorf makes a compelling argument that the media’s use of hostage videos coming out of Iraq rewards terrorism: Is it not a cynical irony that American television stations would not air British interviews with Monica Lewinsky because they violate a tenet of journalism ethics not to pay for interviews, but they willingly air the

Molly Moore’s terror sympathy

EyeOnThePost has a very good critique of a lengthy Washington Post article by Molly Moore that is positively gushing in sympathy for a terrorist gang from Jenin: On the pages of a responsible newspaper one would expect to read a feature story of lives shattered by terrorism. Not in The Washington Post. In The Post

Top